Bu Blogda Ara

10 Nisan 2017 Pazartesi

Saç boyaları, felaketler ve düzeltme yolları ve minik tüyolar, en detaylı, en uzun yazı, okuyun feyz olsun makyajdaşlarım-1

Sevgili Makyajdaşlarım
Son zamanlarda çok kafa yorduğum bir konu hakkında yazacağım sizlere. Kasım 2016'da kuaförde başladığım maceramı tüm detaylarıyla anlatacağım sizlere. Acaba ne diyeceksiniz çünkü direk daldım konuya. Konumuz: saç boyalarıyla şu kısacık zamanda (5 ayda) yaşadığım büyüüüüüük maceralar...
2016'da yaşadığım çok büyük olaylardan sonra saçlarını boyamaya son derece ilgisiz olan ben (doğal rengimi çok seviyorum, doğal doğal.... diye dolaşırken) bir anda kendimi rüyalarıma bile girecek (kabus seviyesinde deneyimler yaşadım) bir serüvenin içinde buldum. Risk almayı hiç sevmeyen biri olarak en son "Neyse yeaa, nasıl olsa saçlarım uzun. Nolcak ki bir ombre yaptırsam uçlarına, beğenmezsem de kestiririveririm zaten." dedim ve bu yola çıktım. Önce evimin yakınında instagramda binlerce takipçisi olan çok ünlü bir kuaföre gittim. Bu arada Ankara Batıkenette yaşıyorum. Neyse kadına anlattım uzun uzun detaylı anlatmam 15-20 dakika sürdü. Dedim ki bak ben çok zor memnun olabilen bir insanımdır, uçlarına azıcık ombre istiyorum, kesinlikle altın, turuncu gibi yansıma istemiyorum, ama küllü de olmasın, bej istiyorum bej bildiğin bej sarısı. Tamam dedik anlaştık bana Amber Heard'ın saç rengini gösterdi HAH İŞTE CINIM BENİM YAA İŞTE BUUUUU! diye mutluluktan helyumlu balonlar gibi havalara uçtum. Neyse şekerler sonra uzun sürer mi dedim. Yok 2-3 saat saçın da zaten boya yok doğalmış çok kolay ve kısa sürecek dedi. Arkadaşlar tam 5 saat kaldım iyi mi! Kocama süpriz yapacaktım neredeyse yetişemiyordum işten dönüşüne. Aslında kadını da çok sevdim çok konuşmayan bir kuafördü kendileri (Çok şaşırdınız değil mi). Neyse yaptı güzel de oldu Allah için. Eve çok mutlu, musmutlu döndüm. Annemle kardeşim de çok beğendi. Ama arkadaşlar 250 TL verdim olsun ya neticede çok güzel olmuştu. 30 yıllık hayatımda olsundu 250 tl bikereliğine. Neyse canlar eşim de geldi çok beğendi. Hem kendim hem de eşimle yüzleeeeerce selfie çektim :) suyunu çıkardım ama nasıl keyifle yaptım. Evvveeet.... gelelim kurufasulyenin yararlarına. İki üç kere yıkadım, Oh my God.... Haaaaaaaaaaaaayıııııııııııııııııııır. Kadın bana demişti ki sarı saç yıkandıkça güzelleşir. Ne alaka saçım afedersiniz sarının ishal olmuş tonuna döndü. Oğlum olsa iiiiiiiiyyyeeeeeek derdi, ben de dedim zaten. İşte ondan sonra kayış koptu bende. Hem çeyrek binlik vermiştim hem de saçım ishal olmuştu :((((( :D
A dostlar sadece 5 ay olmuş bir kere kuaför 2 kere de ben toplam 3 kere oryal, açıcı (her ne zımbırtıysa) onunla açtım saçlarımı, kaç kere boyadığımı anlatamam, ortalama her iki haftada bir boyar oldum. Şimdi hangisiyle hangi karışımlarla boyadım anlatayım tek tek. Ama şunu da belirteyim ki blog açacağımı bilseydim hepsinin tek tek fotosunu çekerdim. Amam arkadaşlar hep kazıklan, hep hayalkırıklığı. Dedim ki benimle aynı şeyleri hissedenlere bir yol göstereyim. Çünkü en değer verdiğim şey ürünün etiketinde yazan şeyler ya da resimler değil, yaşanmış tecrübeler. Ben yaşadım siz yaşamayın ya da iyi bir şeyse ben yaşadım siz de yaşayın. Yani internette reklamdan başka birşey yok ağzını yaya yaya yalan söylemeler, şöyle iyi böyle iyi. Kötüye kötü derim arkadaş. Bir de arkadaşlar şunu söyleyeyim az sonra yazacaklarımı bir eczacı titizliğiyle hazırladım. Benim saçım bu (mal budur), üstündeki boya budur, ne koysam hangi renk elde ederim diye, biraz da cesaretle başladım saçlarımı boyamaya. Hangisinden ne sonuç aldım başlıyorum şimdi anlatmaya.
Kuaförde saçlarıma bej rengini anlattıktan sonra saçlarımın çok az ucunda olsun diye de tembihlemiştim. Ammavelakin kuaför sözlüğünde uç kavramı falan yok. Bilmiyorlar UÇ nedir. UÇ, UÇ, UÇ... ne nee derken hah yarısı olsa gerek diye karar kılıp sonra da saçlarının kesimi çok kötü yakında kestiririsin diye düşündüm daha yukarıdan yaptım demez mi saçımın yarısı ombre olmuş buldum kendimi. Çok sinirlendim ama en sonunda rengini beğenmiştim sesimi çıkarmadım artık. Arkadaşlarım boyalar aktıktan sonra çıkan berbat o adını üç harfli olarak söyleyemediğim (b.k) rengini ne yapabilirdim diye düşündüm. Önce nevacolor 9,01 gri ile boyadım. Ama saçım 8-9 gibi koyu sarı tonlarındaydı ki hiç bi etkisi olmadı daha açık olması gerekiyormuş, anladım! Baktım olmuyor ben de açayım evde belki yakmam dedim saçlarımı. Hemen kardeşimi çağırdım. Hayatında hiç boya fırçası tutmamış birine oryali (toz açıcı nevablond) verdim veeeeeeeee sonuç tahmin etmeyeceğiniz gibi mükemmel. Şaşırdınız di mi çok kötü olacak sandınız. Kardeşim o kadar güzel açtı ki saçlarımı (yine ombre ama daha yüksekten ve daha açık renk). Üstüne de yine nevacolor  11,10 küllü platin tonlarında boyattırdım (kendim boyayamıyorum kardeşime boyattım. Teorik süper pratik sıfırım çünkü). İki acemi harika bir iş çıkarmıştık. 
Buradan iki sonuç çıkardım arkadaşlar
1. Eğer bir kız kardeşiniz ve cesaretiniz varsa kuföre kucakla para dökmenize gerek yokmuş, pek ala evde yanmadan saç açılabilirmiş.
2. Bir boyaya dünyanın parasını vermeye hiç gerek yokmuş, mis gibi küllü platin nevacolorla yapılabilirmiş. Belki diğer uygun fiyatlı boyalarla da aynı sonuç elde edilebilir, deneyenler paylaşırsa onları da deneriz. 
Arkadaşlar saç boya konusunda gerçekten pahalı boyalara gerek yok. Tanıdıklarım 30 tl ye alıp boyuyor ben sadece 5 tl ye. onarın üstüne 6 kere daha boyarım hatta 1 kere kuaföre gidip 250 verene kadar 50 kere nevacolorla boyarım. bir yıl 52 hafta olduğuna göre ben de iki haftada bir ki çok sık bu 2 yılda 50 kere boyamış olurum anca bir kuaför parası vermiş olurum.siz ayda bir de boyayabilirsiniz( ama ben çok sıkılıyorum)  hele o zaman 4 yılda toplam bir kere kuaföre vereceğiniz parayı verirsiniz a dostlar varın siz düşünün kazancınızı kaybınızı.








1. resim kuaförünki, ikinci resim kardeşimin yaptığı nevablond oryalle açma + nevacolor 11,10 küllü platin tüp boya , üçüncü resim küllü platin üstüne garnier 7.0 yoğun kumral setli + koleston 9.0 sarı tüp boya. Yalnız son fotoğraftaki biraz küllü oldu çünkü altında harika bir küllü platin renk vardı. Küllü kumral elde etmek isteyenler için iyi bir çözüm olabilir.
üstelik bu boyaların tamamı 5-7 tl arası. miisssssss
DEVAMI BİR SONRAKİNDE ÇOK UZUN OLDU BU YAZI.....

1 yorum: